maandag 31 mei 2021

 © Marc Willems (2014)

                                 brugse.legenden@gmail.com

In het najaar van 2014 schreef ik deze blog met Brugse legenden en verhalen. Voor een deel heb ik geput uit het prachtige boek van Johan Ballegeer (+) "100 Brugse Legenden, sprookjes, sagen, anekdoten, spook- en heksenverhalen." Dat is ook uitdrukkelijk vermeld op de blog.  Een aantal van deze legenden en sagen zijn door mij verzonnen en zijn van mijn hand.  Ook veel foto's zijn mijn eigen foto's waar op een © berust.

Groot was mijn verbazing toen ik in mei 2021 in de Brugse boekhandels een werk zie verschijnen (dat door de auteur blijkbaar in eigen beheer is uitgegeven) en die een schaamteloze kopie is van mijn werk in deze blog. De auteur heeft op geen enkele wijze toenadering gezocht met de vraag of mijn teksten mogen gebruikt worden. Een aantal verhalen en sagen zijn door mij verzonnen en neergepend. Daarmee schendt deze persoon het auteursrecht.

Veel foto's, documentatiemateriaal en duiding werden haast integraal overgenomen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.